Çin'de 2025 yılının ocak–nisan dönemine ilişkin veriler, dijital tüketim alanında dikkate değer bir ivmelenmeye işaret ediyor.
Büyük veri analizlerine göre, dijital ürünlerin çevrim içi satışları bu dönemde bir önceki yıla göre yüzde 8,4 oranında artış gösterdi.
Özellikle akıllı robotlar ve akıllı ev sistemleri dikkat çeken ürün grupları arasında yer aldı. Bu ürünlerde sırasıyla yüzde 87,6 ve yüzde 16’lık güçlü büyümeler kaydedildi.
Devreye alınan "Eskisini getir, yenisini götür" kampanyası da bu büyümede önemli rol oynadı. Bu kapsamda beyaz eşyalar ve dijital ürünleri kapsayan 15 kategorideki çevrim içi satış hacmi yüzde 11,5 oranında yükseldi.
Öte yandan, hizmet tüketimi dijital büyümeye öncülük etmeye devam etti. Politika desteği, arz tarafında yapılan iyileştirmeler ve tatil sezonunun da etkisiyle, izlenen başlıca çevrim içi hizmetlerde tüketim oranı yüzde 12,1 arttı.
Hibya Haber Ajansı